• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67483
+
-

اعلام شروط احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در هرمزگان

سرمایه‌گذاران برای احداث آب‌شیرین‌کن در دریای عمان باید منافع مردم شهرستان‌های جاسک و سیریک را در نظر بگیرند.

 به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فقط زمانی می‌توان برای آب از هرمزگان اقدام کرد که مردم استان در پروژه آب‌شیرین‌کن ذ‌ی‌نفع باشند. 

 «رضا مدرس» تاکید کرد: مهم‌ترین نکته برای احداث آب‌شیرین‌کن در هرمزگان تامین آب مورد نیاز استان در 3 بخش شرب، کشاورزی و صنایع است که هر سرمایه‌گذاری که اقدام به احداث آن کند باید این شروط را برای تامین آب مورد نیاز مردم قبول کند. 

وی با تاکید بر ضرورت تامین آب منطقه جاسک و سیریک از آب‌شیرین‌کنی که در منطقه شرق احداث شود، افزود: برای کاهش آثار زیست‌محیطی در خلیج فارس، آب‌شیرین‌کن در دریای عمان و محدوده جاسک - سیریک احداث خواهد شد. 

استفاده از آب‌‌شیرین‌کن‌ها برای تامین بخشی از آب مورد نیاز کشور از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است و استان هرمزگان در شیرین‌سازی آب دریا و نمک‌زدایی در کشور پیشگام است. 

نیاز آبی استان طبق اعلام مسئولان شرکت آب منطقه‌ای این استان، تا افق ۱۴۱۰، ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است. 

با توجه به مطالعه و پیش‌بینی‌هایی که درباره رشد جمعیت و مصرف آب صورت می‌گیرد، نیاز آبی هرمزگان در بخش شرب و بهداشت به ۳۰۷ میلیون متر مکعب می‌رسد. 

خدمات و فضای سبز ۲۶ میلیون مترمکعب، صنعت و مناطق ویژه ۴۰۷ میلیون متر مکعب، صنایع کوچک ۶۰ میلیون متر مکعب و در بخش کشاورزی از یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون متر مکعب با کارهای بهره‌وری به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون می‌رسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید